Buikspieroefeningen de oplossing voor een platte buik

Een platte buik of strakke buik wie wil dat nou niet? Buikspieroefeningen zijn een manier om een mooie platte buik te trainen. Mooie buikspieren trekken de aandacht van iedereen. Enkele bekende voorbeelden hiervan zijn Shakira, Anna Kournikova en Cristiano Ronaldo. Los van of een buikje mooi wordt gevonden of niet is buikvet het meest ongezonde vet voor het lichaam. Het vet wat rond de organen wordt opgeslagen heeft een schadelijke invloed op het lichaam. Het opgehoopte vet rond de organen maakt het voor de organen moeilijk om goed te functioneren. Dit heeft tot gevolg dat mensen met (te) veel buikvet een verhoogde hartslag, bloeddruk en cholesterol hebben. Overtollig vet wordt door ons lichaam over het algemeen op twee plekken opgeslagen: op de buik of op de heupen/billen. Waar de ophoping plaatsvindt op het lichaam is grotendeels genetisch bepaald. Maar het hebben van buikvet vergroot het risico op hart en vaatziekten aanzienlijk.

Welke mogelijkheden zijn er met buikspieroefeningen?

 

Helaas is buikvet niet alleen te verminderen door het doen van buikspieroefeningen. Daarom vind je op deze site een aantal verschillende handreikingen voor een platte buik. Van informatie over het trainen van je buikspieren, al dan niet met attributen als een kettlebell, tot het aanleren van een gezonde levensstijl. Want pas wanneer het buikvet aanzienlijk is afgenomen zal het trainen van de buikspieren kunnen resulteren in een platte buik of een sixpack.

 

Waarom helpen buikspieroefeningen?

Het lichaam is in de war, het lichaam slaat overtollig vet op en dit vet verzameld zich veelal rond de buik of billen. Dit zijn de 2 reserve tanken van het lichaam. Met buikspieroefeningen gaat het lichaam meer calorieën verbranden waardoor vet reserves kunnen verminderen. Hierbij zal ook een Gezond(er) leefpatroon moeten worden toegepast zodat het lichaam de overtollig reserves van jouw platte buik kan branden. Buikspieroefeningen helpen het versterken van de buikspieren en verminderen vetopslag op jouw platte buik.

De bekendste buikspieroefeningen

De crunch

Crunch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De basis positie is liggen op de grond met je voetzolen plat op de grond en de handen gevouwen achter het hoofd. Nu moet je loskomen met je schouders van de vloer met alleen gebruik van je buikspieren. Hiermee train je jouw onderste buikspieren.

Pushups

a565503ffcbea220_push-up-1.preview

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De pushup is niet alleen goed voor de schouder partij maar ook uw buikspieren hebben er baat bij. Tijdens de pushups spant u uw buikspieren aan waardoor uw buik platter en gespierder wordt.

Ab roll out

ab-wheel-rollout

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ab roll out, is een zware buikspieroefening. Door het rollende wiel en de grote afstand die het lichaam overbrugt tussen de handen en de kieeen/tenen, komt er veel druk op de buikspieren te staan. Deze buikspier oefening is voor de geoefende sportfanaat.

Platte buik

Het trainen van de buikspieren ging vroeger vooral gepaard met bloed, zweet en tranen gelukkig is dat minder moeilijk geworden met behulp van een aantal bewezen methodes. Er zijn veel verschillende trainingsmethoden die je kunt aanwenden om je buikspieren te versterken op deze site bespreken we de beste buikspieroefeningen om je buikspieren te trainen.

 

 

 

 

 

 

 

3 groepen buikspieren

Buikspieren zijn op te delen in 3 verschillende groepen:

De bovenste buikspieren
De onderste buikspieren
De schuine buikspieren

 

Dit zijn de 3 grootste groepen buikspieren. De buikspieroefeningen zijn zo samengesteld dat alle groepen getraind worden. Wij hebben voor u verschillende pakketten waarbij u zelf kunt kiezen wat het beste bij u past.

sixpack in 70 dagen

Sixpack in 70 dagen

Het sixpack in 70 dagen programma bevat alles wat je nodig hebt om je gezondheid te verbeteren en je lichaam in goede vorm te krijgen. Het programma is geen streng dieet maar leert je op een natuurlijke manier af te vallen en sterker te worden. Dit alles in de veiligheid van een vertrouwde omgeving; je huis!

Dit krijg je allemaal:

  • Het officiële 10 weken voeding en training programma E-book
  • Het Six Pack 10 weken training en voeding dagboek
  • De Six pack kracht training juiste vorm gids
  • Toegang tot het online ledengedeelte met 69 dagen video coach

Het beste is nog wel dat het hele pakket afgeprijsd is, je kunt het hele programma aanschaffen voor de krankzinnig lage prijs van maar € 77,- (normaal € 154,-)*

Bekijk deze aanbieding hier!

* Geldige prijs op het moment van schrijven, prijswijzigingen voorbehouden.

Buikspierbijbel1

Buikspier bijbel

Nooit meer zware diëten en oefeningen! Met de buikspierbijbel is dat verleden tijd. Het trainen van buikspieren werd voorheen vaak gedaan door het volgen van strenge diëten en uitvoeren van zware, vaak onmogelijke oefeningen. Diëten verbieden vaak verschillende voedingsstoffen, zeggen wat je wel en niet mag eten en wanneer je mag (of moet) eten.

Gevolg: ontzettend veel zin in de dingen die je niet mag hebben en honger op de momenten dat je niet mag eten. In het begin is dit vaak nog wel vol te houden, maar na de zoveelste dag met trek laat je alles varen en eet je weer lekker wat je altijd at. De kilo’s komen terug en vaak nog een paar bonuskilo’s.

Dit programma pakt het helemaal anders aan! Door te focussen op wat je wel mag hebben en dit in te plannen op een manier die je gezondheidsdoelen niet onderuit haalt maar zelfs positief is voor je verbranding!

Binnen dit programma zal je leren om af te vallen zonder dieet. Tot wel negen kilo in vier weken tijd zonder een dieet en zonder te sporten. Je leert tips en trucs om tot wel tien keer sneller spiermassa op te bouwen. Je krijgt voorbeelden van lekkere en gezonde recepten.(meer gezonde recepten) Ook maak je kennis met oefeningen die je thuis makkelijk kunt uitvoeren. Tevens krijg je tips om het zogeheten jojo effect tegen te gaan en krijg je ondersteuning in het vinden van de juiste mindset die je helpt om het verschil te maken voor je lichaam.

Dit krijg je:

  • Buikspier bijbel E-book t.w.v. € 49,-
  • Audioboek van de Buikspier Bijbel t.w.v. € 37,-
  • E-book “Wat je nooit na je training zou moeten eten” t.w.v. € 27,-
  • MP3 met uitleg over de Sixpack Pyramide t.w.v. € 19,-
  • Video “Strakke Buikspier Workout” t.w.v. € 27,-
  • Toegang tot de besloten Facebook groep van Eerlijk over Buikspieren.

En dit alles voor de voordelige prijs van € 49,-*

Wacht niet langer en profiteer nu!

* Geldige prijs op het moment van schrijven, prijswijzigingen voorbehouden.

Kettlebell workout 1

Kettlebell Workout

Wanneer een Kettlebell goed gebruikt wordt heeft deze veel voordelen voor de effectiviteit van de workout. Trainen met een Kettlebell stimuleert de aanmaak van groeihormonen, deze hormonen zijn de sterkste vetverbranders in het lichaam. Daarnaast werk je met een Kettlebell workout tegelijkertijd alle spiergroepen af, een volledige workout dus! Het mooiste is nog wel dat deze trainingsvorm voor iedereen geschikt is.

Een groot voordeel van de Kettlebell Workout DVD’s is nog wel dat je de training zelfstandig kunt uitvoeren wanneer het jou het beste uitkomt en in de veiligheid van je eigen huis. Het allermooiste: twee tot drie keer per week 20 tot 25 minuten de oefeningen uitvoeren is al voldoende voor een aanzienlijk resultaat! Hoe snel je buikspieren zichtbaar veranderen is ook deels afhankelijk van hoeveel buikvet je hebt, heb je maar een beetje buikvet dan zie mogelijk binnen drie weken al resultaat!!

Dit krijg je:

  • Kettlebell Workout DVD 1 t/m5
  • Een Kettlebell naar keuze
  • E-book “De Superverbrander Methode Kettlebell editie”
  • Het 12-weekse online video programma
  • E-book “Lekker in je bikini”

Dit allemaal voor een voordelige prijs van € 107,-*

Wacht niet en profiteer nu van deze aanbieding!

* Geldige prijs op het moment van schrijven, prijswijzigingen voorbehouden.

Lees meer over een goede Kettlebell workout op onze speciale pagina!

Welke Buikspier oefeningen zijn er?

Wij hebben voor u een verzameling gemaakt van buikspieroefeningen en welke buikspieren de oefening traint, De bovenste buikspieren, de schuine buikspieren of de onderste buikspieren.

 

1. Crunches

Crunches waarschijnlijk de bekendste oefeningen, mede omdat er ook een aantal varianten op zijn. U gaat liggen op uw rug met de voeten plat op de grond(zorg voor een onspannen houding) zet uw handen/vingers achter op uw hoofd(gebruik deze niet) kom nu met behulp van uw buikspieren iets los van de grond met uw schouders. Keer vervolgens terug naar uw begin positie.

Traint de bovenste buikspieren ook wel de rechte buikspieren genoemd.

2. twisted crunches

Bij twisted crunches gaat u plat op de rug liggen met uw voeten plat op de grond. U slaat uw linker voet over u rechter knie, nu doet u een crunche met uw rechterarm naar uw linker knie(schuin dus). Dit doet u omgekeerd ook met uw linker arm naar uw rechter knie.

Met deze oefening traint u uw schuine buikspieren.

3. reverse crunches

De reverse crunches doet u liggend op de grond met de gezicht naar het plafon. Nu kruist u uw enkels in elkaar en brengt u de knieën boven uw heupen. Dit is uw start positie waarvandaan u crunches gaat doen. Hierbij komt er grote controle kijken om niet uw neus en uw knie elkaar (hard) te laten raken.

Met de reverse crunches traint u de bovenste buikspieren.

4. Lying knee raises

De liggende knie liften doet u door middel van op de grond te gaan liggen met het gezicht omhoog en de handen onder uw billen. Nu trekt u beide knieen tegelijk op tot deze in lijn zijn met de heup en u onderbeen  horizontaal in lijn is met uw torso.

Deze oefeningen is uitstekend geschikt voor de onder buikspieren.

5. Hanging knee raises

De hanging knee raises is een professionelere oefeningen welke u het beste in de sportschool kunt uitvoeren. U gaat hangen aan uw armen en u trekt beide benen tegelijk omhoog totdat uw knieën net iets hoger zijn dan uw buik.

Ook de hanging knee raises is uitermate goed geschikt voor de onder buikspieren.

6. seated twist

De seated twist doet u zittend op de grond met de voeten plat op de grond. Het boven lichaam is van de grond ongeveer halverwege vanaf volledig overeind. Dit is de basis positie vanaf hier gaat u met beide armen met daar tussen een bal (ander licht voorwerp kan ook) van de rechter kant van uw buik voor uw buik langs naar de linkerkant en weer terug naar de start positie.

De seated twist traint de schuine buikspieren erg goed.

7. Leg Raises

De leg raises begint in een liggende positie op de grond met uw gezicht omhoog. Nu tilt u uw benen op tot boven u middel in een 90 graden hoek. Dit is uw begin positie vanaf hier laat u gecontroleerd uw benen zakken tot net BOVEN de grond en tilt ze weer op tot u op de start positie bent. Gedurende de oefeningen houdt u de dijbenen tegen elkaar aan (bij elkaar) zodat deze gelijktijdig de oefening uitvoeren.

Hiermee kunt u goed de onderste buikspieren targetten.

8. Wall Sit

“De muur zit” zegt het eigenlijk al met deze oefening gaat u tegen de muur zitten zonder een stoel onder u. Dit doet u door met de rug tegen de muur te gaan staan en net zo ver door de knieën te zakken dat u benen in een hoek van 90 graden staan. De benen staan op schouder breedte.

De wall sit traint de onder buikspieren en de boven buikspieren.

9. Triceps dips

Bij de tricep dips heeft u een stoel nodig. Gaat u op de stoel zitten met de voeten plat op de grond. Strekt nu de benen uit en houdt u voeten op de grond. In deze positie zet u beide handpalmen op de stoel en drukte u uzelf de lucht in. Laat vervolgens uw torso over de rand van de stoel zakken. Let er wel op dat de spanning op uw armen niet te groot wordt. Door de spanning op uw buik zal deze sterke spieren krijgen.

De triceps dips traint je onder buikspieren.

 

Voor alle genoemde oefeningen gelden de volgende tips:
1. kwaliteit is belangrijker dan het aantal

Een goed uitgevoerde oefeningen is vele malen effectiever dan eentje die je maar voor de helft doet.
2. het opbouwen met een training schema is erg belangrijk

Als u het schema niet goed op bouwt dan dit snel leiden tot blessures of motivatie verlies.
3. spierpijn is niet goed en demotiverend

spierpijn is niet goed, dit betekend dat de spieren te veel hebben voorduren gekregen. Dit kan bijvoorbeeld komen door een slechte warming up of cooling down.

 

Hoe kunt u met buikspieroefeningen een sixpack behalen?

Het behalen van een Sixpack kan alleen als u vet rond de buik kunt verlagen en de onderliggende spieren te verstevigen.

Stap 1: Droog trainen

Om de buikspieren goed zichtbaar te krijgen is droog trainen een goed begin. Dit is de beste manier om de buikspieren goed zichtbaar te maken. Hierbij is het belangrijk dat er wordt opgelet met de voeding zodat er niet te veel koolydraten worden ingenomen, waardoor de buikomvang niet afneemt.

 

 

Tip 1: verbrandt u buikvet
Het verbranden van buikvet kunt u het gemakkelijkst behalen door cardio en krachttraining te combineren

tip2: train je buik!
Train de buikspieren minimaal 3 keer per week.

Tip 3: eet gezond
Gezonde voeding versnelt je verbranding en zorgt ervoor dat overtollige reserves verbrandt worden en webblijven. Vermijdt zeker snelle koolhydraten.

Tip 4: Regelmaat